چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |  عضویت / ورود

نظرات طرح شده

Hamid (امتیاز : 1)
توسط Hamid در مورخه : شنبه، 30 بهمن، 1395

جمله شما این بود:
آنچه شما در پرانتر جلوی تقوا نوشتید و رعایت تقوا را مترادف انجام ندادن طلاق گرفتید، «قطعا غلط است.»
پس، نظرتان عوض شد، قطعاً غلط نیست!؟
ضمن اینکه هیچ کس نگفت چیزی که در پرانتز می‌آید مترادف تمام و کمال تقوا است. چون اینجا بحث طلاق نگرفتن بود مترادفی بیان شد که با بحث هماهنگ است.
از همین آیه می‌شود صد جور استفاده کرد.
همانطور که بخش «و من یتق الله یجعل له مخرجا...» را ائمه جدا کرده‌اند و بدون یک کلمه صحبت از طلاق، گفته‌اند هر کس تقوا داشته باشد، گشایش خواهد داشت و روزی‌اش زیاد می‌شود... و آنجا ائمه، تقوا را مترادف با «دوری از گناه» گرفته‌اند.
لابد ائمه هم «قطعاً غلط گفته‌اند»؟
چه بسا اگر کسی که دروغگو است، پیش امام برود و از تنگی روزی گلایه کند، امام همین آیه را برای او بخواند و آنجا تقوا مترادف با «دروغ نگفتن» گرفته شده...

به هر حال،
من از بحث و رده‌درازی بیزارم اما هدف این بود که بگویم سریعاً در برابر یک مطلب جبهه نگیرید و فکر نکنید ایراد شما «قطعاً» وارد است. اینجا جای بحث نیست و من اهل بحث نیستم ولی در نظر داشته باشید که به اندازه کافی (و چه بسا بیشتر از حد کافی) می‌دانم چه می‌نویسم...
ممنونم.


نام: [ کاربر جدید ]
ایمیل:

موضوع:
نظر:


اجازه استفاده از تگهای HTML را ندارید


جمع عدد 8 با 7 را در كادر زیر وارد نمایید:
(این كار برای جلوگیری از فعالیت موتورهای اسپمر است)


* توجه: نظر شما بعد از بررسی، نمایش داده خواهد شد.