استقبال از برنامهنویسی هر روز بیشتر از دیروز!
این تابستان برای اولین بار، در مؤسسه، ۵ گروه ۱۵ نفره در دورههای برنامهنویسی را همزمان پیش میبریم و تا آخر تابستان دوره اول آنها را تمام خواهیم کرد.
لیست دورهها و نحوه ثبتنام:
استقبال از برنامهنویسی هر روز بیشتر از دیروز!
این تابستان برای اولین بار، در مؤسسه، ۵ گروه ۱۵ نفره در دورههای برنامهنویسی را همزمان پیش میبریم و تا آخر تابستان دوره اول آنها را تمام خواهیم کرد.
لیست دورهها و نحوه ثبتنام:
مشتری عزیزی که اولین پروژه برنامهنویسی را ۲۱ سال پیش به ما سفارش داد و در این مدت از آن استفاده میکرده، حالا دوباره با یک سفارش ۲۱ میلیون تومانی مشتری ما شده است:
این سایت، طرح مدفا است، به انضمام برخی اضافات...
حُجرا+نُمرا+تِستا+دامنه+هاست
مشتریان گرامی هاستینگ آفتابگردان،
با توجه به شرایط فعلی کشور، لطفاً جهت اطمینان، از هاست خود یک فولبکآپ گرفته و نزد خود نگاه دارید.
فکر خوبیست؛ به جای اینکه یک شرکت هزینه کند که یک شرکتِ نرمافزاری برایش سایت بزند، هزینه میکند و یکی از کارمندانش را در یک دوره طراحی وب ثبتنام میکند و پروژهی آن کارمند میشود طراحی و مدیریت سایت شرکت؛ مثل این دانشجوی دورههای ما:
پروژه یکی از دانشجویان دورههای طراحی وب ما، پس از گذراندن دوره اول در مجتمع فنی تهران نمایندگی ساوه: https://pinkgym.ir
به جای اینکه بگویید باید صبحها یک ساعت ورزش کنم، بگویید: وقتش رسیده که بدن سالم و ورزیدهای داشته باشم...
بحث جالبی در کتاب عادتهای اتمی است...
فرق کسی که یک سیگار را میبیند و اشتیاق کشیدنش را دارد و کسی که حالش از دیدن و بوییدن سیگار به هم میخورد یک چیز است: پیشبینی این دو از نتیجه سیگار کشیدن متفاوت است. اولی پیشبینیاش این است که سیگار باعث تسکین اعصابش میشود و دومی پیشبینیاش این است که سیگار اعصاب او را نبود میکند.
- کتاب عادتهای اتمی
خیلی جالب بود... پیشبینی نتیجه میتواند دلیل بسیاری از رفتارهای نادرست را توجیه کند... پیشبینی شما از نتیجه زیاد خوردن، دروغ گفتن، بیحجابی و... چیست؟ اگر پیشبینی شما این است که زیاد خوردن باعث افزایش قدرت میشود، دروغ گفتن باعث پیشرفت در شغل میشود، بیحجابی باعث باکلاسجلوهکردن میشود، شما حتماً به این کارها دست خواهید زد... و برعکس...
ترفند تجمیع خواستهها برای ایجاد یک عادت:
آنچه دوست دارید انجام دهید را با آنچه باید انجام دهید تجمیع کنید.
مثلاً اگر دوست دوچرخهسواری کنید و باید هر روز سر کار بروید، با دوچرخه سر کار بروید.
در کتاب عادتهای اتمی آمده است که: در یک پژوهش مشخص شد که خانوادههایی که کنتور برق آنها در راهرو و سر راه رفت و آمدشان است مصرف برق کمتری نسبت به خانوادههایی که کنتور برقشان در زیرزمین و مخفی است داشتهاند...
سهولت مشاهده میزان مصرف میتواند در کاهش آن مؤثر باشد.
مثلاً اپلیکیشنی که میزان مصرف روزانه آب، برق و گاز را به مشترکین نشان دهد، بسیار مؤثر خواهد بود.
زنجیرهسازی عادت: برای ایجاد یک عادت جدید، آن را به یک عادت موجود زنجیره کنید؛ مثلاً از این پس هر زمان پشت کامپیوتر نشستم، کنار کامپیوترم ۳ دقیقه نرمش میکنم.
چهار قانون برای ایجاد یا تغییر عادات:
۱- سرنخ: آن را شفاف و آشکار کنید.
۲- تمایل: آن را جذاب کنید.
۳- پاسخ: آن را ساده کنید.
۴- پاداش: آن را رضایتبخش کنید.
و برای حذف یک عادت بد:
۱- آن را مخفی (پنهان) کنید.
۲- آن را غیرجذاب کنید.
۳- آن را سخت کنید.
۴- آن را عامل نارضایتی کنید.
مثلاً برای ترک عادت چک کردن شبکه اجتماعی:
۱- آیکون آن را در پنهانترین جای ممکن قرار دهید.
۲- تصویر بکگراند یا قالب آن را به آن چیزی که نفرت دارید تغییر دهید.
۳- دسترسی به آن را سخت کنید (مثلاً به جای پراکسی در تلگرام، از VPN رایگان که سخت متصل میشود استفاده کنید)
۴- هر بار به این فکر کنید که شأن شما چقدر پایین آمده که بخواهید دائم یک برنامه که دیگران ساختهاند را چک کنید و آنها به شما خط بدهند...
- کتاب عادتهای اتمی
تجمع بهبودهای کوچک باعث موفقیتهای بزرگ میشود...
بهبودهای کوچک باعث تفاوتهای بزرگ میشود.
- کتاب عادتهای اتمی
با بررسی دانشجویان کلاسهای جدید میگم: روزی رو میبینم که (پنج تا ده سال دیگه) خانوادههای ماهوارهای و «زن، زندگی، آزادی» یکی یکی بیان مشاوره روانشناسی بابت بچهها و خانوادههای بهفنارفتهشون...
خدایان self-control نخواهند توانست جمله به این زیبایی بیان کنند:
امام باقر علیه السّلام فرمودند:
إنِّى لأبغضُ الرَّجُل أن یَكُون كسلاناً عَن أمرِ دُنیَاه، و مَن كَسَل عَن أمرِ دُنیاه فَهُو عَن أمر آخِرتِه أكسلَ؛
من فردی را كه در كار دنیایش تنبل باشد مبغوض میدارم؛ همانا كسى كه در كار دنیا تنبل باشد، در كار آخرتش تنبلتر است.
تازه فهمیدم که چرا بچه خودم پس از یک دوره تجربه گوشی، به طور ناگهانی استفاده از گوشی را ترک کرد!
آیا مانند فرزندانِ معتادها به سیگار و مواد مخدر که با مشاهده والدین خود از سیگار و مواد بیزار میشوند، نسل آینده هم با مشاهده مادران و پدران معتاد به گوشی، از گوشی بیزار خواهند شد؟
ظاهراً اینطور است:
کودکان علیه گوشی؛ یک مطالعه از رفتار تأملبرانگیز نسل جدید پرده برداشت
باید قبول کرد که تبلیغات یکی از مهمترین جنبهها در تجارت است؛ اما همین مورد اگر درست انجام نشود تبدیل به یک ضدتبلیغ و عامل سرمایهسوز میشود. در این مطلب که إن شاء الله به مرور کامل خواهد شد، ایدههای جالب برای تبلیغات را مرور خواهیم کرد. ۱- سایت خود را در بین یک لیست طولانی تبلیغ کنید فرض کنید شما یک سایت در زمینه طراحی UI/UX دارید، به جای اینکه به یک سایت پول بدهید که لینک شما را در سایتش قرار دهد و یا مستقیماً یک ریپورتاژ برای شما برود، یک مطلب آماده کنید مثلاً با این عنوان «۲۰ سایت برتر در زمینه طراحی واسط کاربری» و سپس یکی از آن موارد را سایت خود قرار دهید. مثلاً به این صفحه دقت کنید که چه زیرکانه برخی مشتریان خود را در قالب یک مطلب با این عنوان تبلیغ کرده: «۱۰۰ واژه پرکاربرد در زمینه UI/UX ». هیچکس شک نمیکند که برخی از... (ادامه)
یکی از ترسها که ممکن است افراد را از راهاندازی یک کسب و کار باز بدارد و در نتیجه در فقر زندگی کنند، ترس از مالیات است! متأسفانه اداره مالیات اطلاعرسانی دقیقی در این زمینه نداشته و این ترس از مالیات خود یک مانع در پیشرفت جامعه شده. از مالیات نترسید! باید بدانید که در اکثر موارد، مالیات شما صفر خواهد شد و نیازی نیست حتی یک ریال مالیات پرداخت کنید. در این زمینه به چند سؤال پاسخ میدهم: آیا اداره مالیات به فروشهای درگاه و POSهای من دسترسی دارد؟ بله، طی دو سال اخیر، تمامی بانکها موظف شدهاند که مجموع تراکنشهای درگاهها و پوزهای شما (POS مخفف Point Of Sale به معنی نقطه فروش است) را به اداره مالیات ارائه کنند. وقتی نوبت بررسی پرونده شما میشود و با شما تماس میگیرند که به اداره مالیات بروید، لیست درگاهها و پوزها و فروش سال پیش هر کدام را مقابل شما میگذارند. مالیات من چطور محاسبه میش... (ادامه)
کاربر عزیزمان Mr_Kabood لطف کردهاند در ادامه آن روالی که با مطلب «از سایت attari24.ir چیزی بخریم یا نخریم؟» آغاز کردیم و گفتیم چه خوب که هر کس از هر فروشگاه آنلاینی خرید میکند، بیاید در «انجمن بخریم یا نخریم» تجربهاش از خرید از آن فروشگاه را بگوید، یک پست غافلگیرانه در آن انجمن ارسال کردهاند با عنوان «از فروشگاه آفتابگردان چیزی بخریم یا نخریم؟»!! حالا جدا از لطفی که در آن پست داشتهاند، یک ویدئو هم از Unbox کردن بسته گذاشتهاند (انگار که یک آیفون ۸ را آنباکس میکنند! 8) )، من این ویدئو و توضیحات ایشان را که دیدم یاد یک سری نکات ریز افتادم که ما خودمان در فروشگاه به کار میگیریم و من در درس «تجارت الکترونیک» به دانشجوها میگویم و تا جایی که یادم هست در کتاب تجارت الکترونیک هم آوردهام، گفتم با توجه به اینکه برخی از دوستانی که پیگیر مطالب هستند، خودشان فروشگاه دارند، این نکات را یادآوری... (ادامه)
روی میز کارم دو ماژیک دارم. وقتی بررسی میکنم، میبینم همیشه وقتی با ماژیک کار دارم، ناخودآگاه دستم طرف یکی از آن دو میرود و آن یکی را کمتر استفاده میکنم. میدانید دلیل آن چیست؟ چون آن ماژیک راحتتر باز میشود! دومی را باید با کلی زور باز کنم طوری که اگر حواسم نباشد احتمالاً دست چپم در لحظه باز شدن ماژیک، به میز برخورد میکند! *** این مثال ساده، اهمیت Easy-to-use بودن محصولات و خدمات در جذب مشتری را میرساند. (استفاده راحت) این مورد را یکی از اهداف Usability یا کاربردپذیری نیز میدانند و میدانید که ۱۲ نوامبر هر سال (یعنی ۲۱ آبان که نزدیک است) را روز کاربرپذیری مینامند و از محصولات Easy-to-user در مراسم مختلف تقدیر میکنند. گاهی اوقات رعایت کردن یا نکردن یک نکته کوچک، باعث رضایت یا عدم رضایت یک مشتری و طبیعتاً ... (ادامه)
این مطلب ترجمهای آزاد از مطلبی با عنوان 7Proven Ways to Increase Customer Satisfaction for Your Online Business در وبلاگ پرستاشاپ است. «رضایتمندی مشتریان» باید اولویت اول همه تجار باشد. بر اساس یک تحقیق، «به دست آوردن یک مشتری جدید، ۶ تا ۷ برابر نسبت به نگاه داشتن یک مشتری هزینه دارد». رضایتمندی مشتریان یک زنجیره ایجاد میکند، هر چند که کم بودن شکایات مشتریان به معنی رضایتمندی آنها نیست. بر اساس یک تحقیق ۹۶ درصد مشتریانی که ناراضی هستند، هیچ شکایت یا گلایهای نمیکنند، البته ۹۱ درصد آنها اگر از خدمات یا محصولات ناراضی باشند، آن فروشگاه را ترک میکنند و هرگز دیگر برنمیگردند. اگر راغب شدهاید که مشتریان خود را راضی نگاه دارید، این ۷ نکته میتواند به شما کمک کند: ۱- مشتریان را با چیزهای رایگان سورپرایز کنید چه چیز بهتر از یک خدمت یا محصول رایگان؟ نمونههایی از چیزهای رایگان میتوان... (ادامه)
وبلاگ سایت PrestaShop.com (که یک سیستم مدیریت فروشگاه آنلاین است) هر بار یک مطلب در زمینه تجارت الکترونیک منتشر میکند که حاوی نکات جالبی است. اخیراً مطلبی با عنوان «روان شناسی قیمتگذاری و تخفیف در تجارت الکترونیک» متشر شد که آن نکات را اینجا ترجمه میکنم و کمی هم از تجربیات خودم مخلوط میکنم: انسانها توجه و تمایل ذاتی خاصی روی برخی قیمتها دارند که ما آنرا در اصطلاح «قیمتگذاری روانشناسانه» مینامیم. این موضوع اثبات شده که قیمتگذاری و تخفیف روانشناسانه باعث افزایش تعداد جنس خریداری شده و میزان پول خرج شده توسط مشتری میشود. برخی از نکات در این زمینه در ذیل آمدهاند: - مشتریان عاشق کلمه «رایگان» هستند فقط خود کلمه «رایگان» (Free) مشتریان را هیجانزده میکند. ترفند «یکی بخرید، یکی هم به رایگان تحویل بگیرید» (یا BOGO: Buy One Get One free) حتی با اینکه همه ما میدانیم که این در واق... (ادامه)