چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ |  عضویت / ورود

فعال کردن drag&drop با سه‌انگشت در لپ‌تاپ ویندوزی


هر چند که اسم اپل می‌آید از عصبانیت معده‌ام واکنش نشان می‌دهد و دلایلم را در مطلب «چرا نباید محصولات اپل (آیفون، آیپد، مک‌بوک و...) را بخرید؟» گفته‌ام، اما یک چیز جالب که لپ‌تاپ اپل دارد و خیلی کار را راحت می‌کند، «کشیدن و رها کردن با سه انگشت» است (Thre Finger Drag & Drop).

متأسفانه مایکروسافت احتمالاً به دلایل لجبازی و... به طور پیش‌فرض این را در ویندوز پشتیبانی نمی‌کند. قدیم‌تر باید کلی افزونه و... که پولی بود روی ویندوز نصب می‌کردیم تا به طور ناقص این موضوع پشتیبانی شود؛ اما خوشبختانه مدتی است که یک برنامه رایگان به نام Thre finger Drag برای این کار در Microsoft Store قرار داده شده:

Three Finger Drag

اگر لپ‌تاپی دارید که TrackPad آن بیش از دو انگشت را شناسایی می‌کند، با کلیک روی لینک بالا این برنامه را نصب کنید و سپس تنظیمات را مثل من تغییر دهید:

https://img.aftab.cc/news/1405/three-finger-drag.png

حالا خیلی راحت می‌توانید به سه‌انگشت پنجره‌ها و آیکون‌ها را جابه‌جا کنید و هر کار دیگری که با کشیدن و رها کردن موس انجام می‌دادید انجام دهید.

من برای کیبورد خود مایکروسافت که برای تبلت Surface ارائه کرده است نصب کردم؛ بسیار عالی عمل می‌کند.

موفق باشید؛
حمید رضا نیرومند
 


[ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 3 تیر، 1405 توسط Hamid]
[ #مايكروسافت]
« مطلب بعدی
مطلب جاری، تازه‌ترین مطلب است

بازدیدها از این مطلب: 3 بار

نظرات طرح شده

نام: [ کاربر جدید ]
ایمیل:

نظر:


اجازه استفاده از تگهای HTML را ندارید


جمع عدد 15 با 6 را در كادر زیر وارد نمایید:
(این كار برای جلوگیری از فعالیت موتورهای اسپمر است)


* توجه: نظر شما بعد از بررسی، نمایش داده خواهد شد.