بازی Quest of Persia يک بازی کاملاً ايرانيه. از سر تا پا. از انجين يا موتور بازی تا طراحی کاراکترها و سناريو. پنجشنبه گذشته به اتفاق نيما حجازی فرصتی داشتيم تا بعد از پيگيری چند هفتهای با تيم طراحی اين بازی ملاقاتی داشته باشيم. اين بازی رو از طريق وبلاگ وحيد کاظمی پيدا کردم. موقعی که به عنوان داور در جشنواره وبلاگهای يزد
حضور داشتم، جزو وبلاگهايی بود که توجهم رو جلب کرد. حضور در شرکتی که در
و ديوارش پر بود از پوستر و اتودهای طراحی بازی و کاراکترها و مشخصاً نشان
میداد که اين بازی با کمترين امکانات نوشته شده.
بخش اول از سری بازیهای Quest of Persia پايان معصوميت
ناميده شده و شخصيت اول اين داستان يک مهندس پتروشيمی به نام ارشک هست که
با حمله عراق به پالايشگاهی که در اون کار میکنه، درگير مسائلی میشه که
به اتفاق ليلا که يک باستانشناسه، روال بازی رو تعيين میکنن.
قسمت دوم اين بازی که ماجرای لطفعلی خان زند و درگيری اون با آغا محمد خان قاجاره، تريلر جالبی داره و ممکنه به خاطر عدم حمايت اصلاً توليد نشه. تعجب من از اينه که سازمانهايی مثل ميراث فرهنگی که خرجهای زيادی رو برای ساخت کليپهای ايران و جذب توريسم و پخش اون در شبکههايی مثل بی بی سی میکنن، چرا از توليد بازیهای تاريخی مثل اين حمايت نمیکنن. محبوبيت اين بازی در خارج از کشور میتونه باعث اين بشه که ايران کشور شترها و شترسوارها به نظر نياد و تمدن قديمی اون به رخ کشيده بشه. همين جوری هم توی مجلههايی مثل PC Zone UK انعکاس مثبتی داشته اين بازی.
خودتون يه نگاهی به کارکترها، اسکرين شاتها و تريلرهای اين بازی بيندازين تا بگيرين چی میگم