chaser
مدیر انجمن زبان - مترجم سايت
پست: 769
عضو شده در: 29 فروردین 1386
محل سکونت: تهران
امتياز: 7132
|
عنوان: محسن چاوشي گناهكار نابخشودني !!! |
|
|
محسن چاوشي گناهكار نابخشودني !!!
ابهام در اكران <سنتوري> زماني شدت گرفت كه اعلام شد محسن چاوشي، خواننده اين فيلم، فاقد مجوز قانوني براي فعاليت آزاد در داخل كشور و ازجمله در اين فيلم است. اگرچه طي اين مدت ايرادهاي ديگري هم به اين فيلم و نحوه ساخته شدن آن گرفته شد، با اين حال مشكل قانوني محسن چاوشي براي خوانندگي در اين فيلم، مسالهاي بود كه رسماً از سوي وزارت ارشاد به عنوان ايراد وارده به <سنتوري> مطرح و مانع اكران آن شد. به طوري كه فيلم نتوانست در گيشه داغ نوروزي جايي براي خود دست و پا كند. البته به گفته يك منبع آگاه، گويا اين مشكل از سوي مهرجويي حل شده و قرار است صداي خواننده ديگري جايگزين صداي محسن چاوشي در اين فيلم شود. همچنين طي روزهاي اخير بحث خوانندگي بهرام رادان در اين فيلم مطرح شد، ولي گويا به دنبال گرفتن تست صدا از او، مهرجويي راضي نبوده و از صداي او خوشش نيامده است. اين منبع آگاه مساله عوض شدن خواننده <سنتوري> را صددرصد و قطعي دانست ولي نام خواننده جايگزين او را اعلام نكرد.
يك سنتوري موفق!
بهرام رادان در آخرين ساخته مهرجويي تصويري به يادماندني از يك نوازنده سنتور به جاي گذاشته است. او كه 3، 4 ماه زير نظر اردوان كامكار (نوازنده سنتور) به آموزش نحوه سنتورنوازي مشغول بوده، توانسته به خوبي از پس آموزشهايش برآيد و فيگور كار را ياد بگيرد. با نگاه به حضور رادان در مقام يك سنتوري در اين فيلم، ميبينيم كه او به خوبي توانسته از عهده ريتم كار برآيد. از اين رو حتي اگر آن طور كه گفته شده، اردوان كامكار در برخي نماهاي نزديك (كلوزآپ) فيلم به جاي رادان سنتور نواخته و از دستهاي او به جاي دستهاي اين بازيگر فيلمبرداري شده باشد، باز نميتوان منكر توانايي رادان در دريافت موفق آموزشهاي سنتورنوازي و به تبع آن بازيگري موفق شد.
سنتوري در راه اكران
فيلم <سنتوري> داراي ويژگيهايي است كه امكان مقايسه آن با فيلم <اخراجيها>ي مسعود دهنمكي را دوچندان ميكند.
اين فيلم هم همچون اخراجيها، از فضايي ريتميك و شاد بهره ميبرد، با اين تفاوت كه كارگردان آن سابقه بسيار بيشتري در ارائه تجربهاي موفق از روايتي عامهپسند دارد. اگر <اخراجيها> با اتكا بر شماري تصوير كليشهاي، آبكي و نازل سعي در جذب مخاطب و تسخير گيشه دارد، <سنتوري> مساله جذب مخاطب را در روند حرفهايتر و قويتري دنبال ميكند و شايد از همين روست كه اين فيلم توانست در روزهاي پاياني جشنواره فجر از <اخراجيها> جلو بزند. از سوي ديگر <سنتوري> فيلمي است كه برخلاف <اخراجيها> خواهد توانست نظر مساعد منتقدان سينما را به خود جلب كند و از انگشت اتهام آنها به دور باشد. به اعتقاد كارشناسان، از آنجا كه اين فيلم مولفههاي فيلمهاي عامهپسند و منتقدپسند را به يكسان در خود دارد خواهد توانست به موفقيتي بينظير دست يابد، هرچند همه اينها به يك <اما> بستگي دارد؛ اينكه صداوسيما به دور از برخوردهاي گزينشي و سليقهاي در پخش تيزر فيلمها، امكان تبليغات تلويزيوني اين فيلم را فراهم كند و اينكه امكان اكران چنين فيلمي بعد از رفع ايرادها و مشكلات پيشآمده براي آن به سهولت و به دور از هرگونه جنجال فراهم شود
منبع : اعتماد ملی |
|