maxpal97
سَرور ماست!
پست: 855
عضو شده در: 23 مرداد 1384
محل سکونت: شیراز
امتياز: 8010
|
عنوان: ساخت لودینگ برای فلش |
|
|
می دونید که شروع کردن اونم از فلش خیلی سخته ولی بالاخره من باید از یه جایی بگم دیگه .
ضمن اینکه فرض بنده این است که اون آموزش اولیه رو دیگه بلد شدین و برای همین منظور از آموزش دومیه شروع میکنیم
ساخت لودینگ :
1.يک فايل جديد در فلش باز کنيد.
2.يک new symbol/movie clip انتخاب کنيد و نام ان را Loading Project بگذاريد.
3.گزينه rectangle tool را انتخاب کنيد يا دکمه r را فشار دهيد.
4.حال يک مستطيل با عرض کوچک و طول بزرگ (براي نشان دادن درصد) رسم کنيد.
5.با دوبار کليک کردن بر روي شکل همه ان را انتخاب کنيد و از قسمت Modify گزينه Group را فشار دهيد.
6.حالا به صفحه اول برگرديد.
7.دوباره يک new symbol/movie clip انتخاب کنيد واين دفعه نام ان را loading بگذاريد.
8.قسمت 3 و4 و 5 را انجام دهيد.(اين دفعه مستطيل را توخالي کنيد )(براي قرار دادن درصد در ان)
9.library را با استفاده از کليد F11 اجرا کنيد.
10.barre را در ان قرار دهيد و ان را کوچک کنيد.
11.بر روي barre کليک کنيد و instance name بنويسيد .barre
12.text را انتخاب کنيد و بالاي مستطيل قرار دهيد ( به اندازه اي که درصد در ان معلوم باشه)
نکته : اين text يايد از نوع input text باشه.
13.بر روي ان کليک کنيد و در قسمت var ان بنويسيد darsad_display.
14.خوب اين از قسمت اول.حالا بايد بريم سراغ actions script.
15.در همان loading يک layer جديد باز کنيد و دو فرم در ان قرار دهيد.
16.بر روي فرم اول کليک کنيد و وارد قسمت actions شويد.
17.وارد قسمت actions و سپس وارد variables شويد و گزينه variable set را انتخاب کنيد.
18.در قسمت variable تايپ کنيد total_size و در قسمت value تايپ کنيد _parent.getBytesTotal() و قسمت Expression را تيک بزنيد.
19.دوباره گزينه variable set را انتخاب کنيد.
20..در قسمت variable تايپ کنيد loaded و در قسمت value تايپ کنيد _parent.getBytesLoaded() و قسمت Expression را تيک بزنيد.
21.بازم گزينه variable set را انتخاب کنيد.
22.در قسمت variable تايپ کنيد loaded_bar و در قسمت value تايپ کنيد loaded/total_size*100 و قسمت Expression را بازم تيک بزنيد.
23.يه بار ديگه هم گزينه variable set را انتخاب کنيد.
24.در قسمت variable تايپ کنيد darsad_display و در قسمت value تايپ کنيد Math.round(loaded/total_size*100) add "%" و قسمت Expression را بازم تيک بزنيد.
25.(اين دفعه ديگه گزينه variable set را انتخاب نکنيد.)
26.وارد قسمت conditions/loops شويد و گزينه if را انتخاب کنيد.
27.در قسمت condition تايپ کنيد loaded == total_size.
28.وارد قسمت objects شويد سپس وارد قسمت movie شويد و در ان movie clip را کليک کنيد و دوباره وارد قسمت Methods شويد و گزينه gotoandplay را انتخاب کنيد.
29.در قسمت object تايپ کنيد _parent و در قسمت Parameters تايپ کنيد 3
30.دوباره وارد قسمت actions و سپس وارد قسمت conditions/loops و گزينه else را انتخاب کنيد.
31.حالا در قسمت actions قسمت movie clip control را انتخاب و set property را انتخاب کنيد.
32.در قسمت property گزينه _xscale (x scale factor) را انتخاب کنيد.
33.در قسمت target تايپ کنيد barre و در قسمت value تايپ کنيد loaded_bar و قسمت Expression را تيک بزنيد.
34.اين از script هاي فرم اول . حالا بريم سراغ فرم دوم .
35.وارد قسمت actions شويد و از انجا وارد movie control شويد و goto(andplay) را انتخاب کنيد و در قسمت frame 1 تايپ کنيد.
36.اينم از actions script.
37.حالا از actions خارج شويد و وارد صفحه اول شويد.
38.library را با استفاده از کليد F11 اجرا کنيد.
39.loading را در وسط صفحه قرار دهيد.
40.بر روي فرم اول کليک کنيد و وارد قسمت actions شويد و در قسمت actions و movie clip را انتخاب و stop را انتخاب کنيد.
41.يک layer جديد باز کنيد و در frame سوم هرچي که مي خواهيد قرار دهيد (مثل:کليپ يا بازي و...)
من كه به شخصه نميتونم از اين سليس تر براتون بگم در پايان توصيه مي كنم كه اگه بازم ياد نگرفتين بگين تا يه سورس براتون بزارم كه شامل دو سن هست كه سن اولي لودينگ هست و سن دومي فيلم اصلي تون
كه براحتي و بدون كد نويسي هم مي تونين لودينگ داشته باشيد و هم انيميشنتون بصورت جدا
( ضمن اینکه توصیه دوم بهتره ) |
|