كنترل پنل             جستجو               پرسشهای متداول            .:: آخرین پست‌های انجمن ::.            لیست اعضا            مدیران سایت             درجات        ورود
فهرست انجمن‌ها -> مسائل عمومي مربوط به گرافيك سه بعدي -> برنامه قدرتمند 3D Studio Max
پاسخ دادن به این موضوع رفتن به صفحه قبلی  1, 2, 3
آموزش حرفه ای 3D Max
پست تاریخ: چهار‌شنبه 27 دی 1385 - 09:43    
Angle
شروع فعاليت
شروع فعاليت


پست: 39
عضو شده در: 16 مهر 1385
محل سکونت: Tehran


امتياز: 366

عنوان: افزودن جلوه های ويژه به صحنه خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی ارسال email

افزودن تصوير پس زمينه background :دستور environment را از منوی rendering

اجرا ميکنيم سپس از قسمت back ground روی none کليک کرده وعکس را جستحو کرده

و ok را بزنيد سپس environment را ميبنديم سپس render را اجرا ميکنيم خواهيد ديد که

عکس بصورت پس زمينه به تصوير شما اضافه خواهد شد.

ايجاد مه (fog):دستور environment را از منوی rendering اجرا ميکنيم در قسمت

atmmosphere بر روی دگمه add کليلک نماييد سپس گزينه fog را انتخاب و ok کنيد

در پنجره environment گزينه های مربوط به مه گرفتگی در اختيار شما قرار ميگيرد

بوسيله color ميتوانيد رنگ مه را برگزينيد و يا بوسيله use map ميتوانيد تصويری به مه

اختصاص دهيد برای ديدن نتيجه بايد رندر را از رندرينگ اجرا کنيد.

ايجاد نور حجمی (volum light):نور حجمی پرتو نوری است که در مسير تابش خود حالت

برقراری مه را ايجاد ميکند لذا fog از روشنايی عمومی صحنه استفاده ميکند ولی vlolum light

از منابع نورانی که شما در صحنه قرار داده ايد استفاده ميکند برای ايجاد نور حجمی اولا بايد

خاصيت توليد سايه cast shadow در آن فعال باشد ثانيا بايد سايه از نوع shadow map

باشد زيرا سايه های نوع ray-traced توانايی ايجاد نور حجمی را ندارند.کار را با يک مثال

ادامه ميدهيم:۱- در نمای perspective يک کره رسم کنيد

۲- به وسيله دستور target spot سه منبع نور نقطه ای هدف دار بر روی کره تنظيم کنيد

۳- هر يک از منابع نورانی را انتخاب کرده و پانل فرمان modify را باز کرده و خاصيت

cast shadow را علامت بزنيد.

۴- دستور envirment را از منوی rendering اجرا کنيد .

۵- بر روی دکمه add کليلک کرده و volum light را انتخاب و ok کنيد

۶- ليست پارامترهای volum light در اختيار شما قرار ميگيرد دکمه pick light را روشن

نماييد اين دکمه امکان انتخاب منابع نورانی موجود در صحنه که ميخواهيد تحت تاثير volum

light قرار بگيرد را فراهم ميکند.

۷- دکمه H را بزنيد ليست منابع نورانی در پنجره ای به نام های spot01,spot02.....در

اختيار شما قرار ميگيرد و هرسه منبع را بوسيله دکمه all در پايين آنها انتخاب و ok کنيد.

۸- دستور render را از منوی rendering اجرا کنيد.

برخی از گزينه های مهم در مورد نور حجمی به شرح زير است:

fog color :رنگ مه را تنظيم ميکند.
use attenuation color :مه را رقيق ميکند و از شدت آن ميکاهد.
density :برای تنظيم چگالی مه است هر چه اين گزينه افزايش يابد مه روشن تر به نظر خواهد رسيد برای ايجاد مه واقعی توصيه ميشود ميزان آن را بين ۲ تا ۶ تععين کنيد.
max light :حداکثر روشنايی مه را کنترل ميکنيد.
min light:بوسيله اين فرمان ميتوانيد اثرات مه را در خارج از مخروط نور در اختيار داشته باشيد که معمولا بر روی صفر تنظيم ميکنيم.
noise on :برای فعال يا غير فعال ساختن تاثيرات آشفتگی مه کاربرد دارد.
amount :ميزان آشفتگی مه را کنترل ميکند.
size :اندازه شعاع های مه يا دود را تنظيم ميکند

[ وضعيت كاربر: ]

تشکر کردن از پست  پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول 
تشکرها از این پست: maxpal97 (چهار‌شنبه 27 دی 1385 - 11:28)


نمایش پستها:                 مشاهده موضوع قبلی :: مشاهده موضوع بعدی  
پاسخ دادن به این موضوع
 
رفتن به صفحه قبلی  1, 2, 3
صفحه 3 از 3

تمام زمانها بر حسب GMT + 3.5 Hours می‌باشند
 Related Topics 


 information 

 

پرش به:  
شما نمی توانید در این بخش موضوع جدید پست کنید
شما نمی توانید در این بخش به موضوعها پاسخ دهید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش ویرایش کنید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش حذف کنید
شما نمی توانید در این بخش رای دهید


Copyright 2004-2024. All rights reserved.
© by Aftabgardan Cultural Center : Aftab.cc