ali
داره كولاك ميكنه!
پست: 412
عضو شده در: 2 خرداد 1384
محل سکونت: زیر گنبد کبود
امتياز: 3591
|
عنوان: آموزش اکشن اسکریپت (2) |
|
|
آموزش 2 : Flash JavaScript
حال به پرکاربردترین روش اجرای این دستورات می پردازیم از این مبحث به بعد دستورات و روش های کامپایل یه کم پیشرفته می شه ...
این روش دستورات Flash JavaScript را از درون یک فایل SWF که در یک مسیر خاص قرار دارد اجرا می کند...
این فایل های SWF در فلش از منوی window به سربرگ other panels اضافه می شوند با نام فایل SWF و شما آنتخاب کرده و SWF مانند پنجره output ظاهر می شود ( در خود فلش) حال می توان دستورات JSFL را اجرا نمود ...
در این روش از دو راه استفاده می شود راه اول:
استفاده از تابع MMExecute در AS2
و راه دوم استفاده از یک تابع خاص JSFL برای صدا زدن فایل خارجی ( مانند دستور include)
در این مقاله راه اول را توضیح می دهم...
تابع MMExecute
این تابع در لیست توابع AS2 وجود دارد و اصلا از SWF خالی کاربردی ندارد اما ما می خواهیم SWF ی درست کنیم که با زدن کمه در SWF تعداد عناصر موجود در library در پنجره Output نشان داده بشه ...
ابتدا یک SWF ساده درست کنید و به یک دکمه فقط کد زیر را نسبت دهید:
کد: |
on (press) {
MMExecute("fl.trace(\"There are \" + fl.getDocumentDOM().library.items.length + \" items in the current library ...\")");
} |
حالا با نام aftabgardan ذخیره کنید با پسوند SWF ...
SWF بالا را در مسیر زیر کپی کنید:
x: نام درایو ویندوز
user: نام رایانه
کد: |
x:\Documents and Settings\user\Local Settings\Application Data\Macromedia\Flash MX 2004\en\Configuration\WindowSWF
|
نتیجه مهم: در این روش هر SWF که ساخته بشه و در اون از دستورات Flash javaScript استفاده بشه در این پوشه کپی می شود ...
حالا فلش را باز کنید و از منوی Window گزینه other panels و سپس Sohail2D را انتخاب کنید می بینید SWF در داخل فلش ظاهر شد حالا دکمه موجود در SWF را فشار دهید و نتیجه را ببینید ...
توضیح دستورات بالا :
تابع fl.trace
این تابع مانند تابع trace اکشن اسکریپت عمل می کنه با این تفاوت که پنجره Output را در درون فلش ظاهر می سازد...
پارامتری که به این تابع می فرستید در پنجره Output نشان داده می شود ...
ویژگی library
این ویژگی library فایل fla را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از کد های کلاس library استفاده کنید ... ( برای ساخت پیش نمایش برای افکت های تایم لاین این ویژگی خیلی به درد می خوره )
و اما ویژگی items برای شیء library
این ویژگی عناصر موجود در library را به عنوان شی ءی از کلاس instance در یک آرایه ذخیره می کند در واقع اگر length این ویژگی را بگیرید تعداد اشیا library را به دست آورده اید که ما هم از این روش استفاده کرده ایم ...
نکته: اگر از روش بالا بهره ببرید کلا به کار نهایی روش بالا در اصطلاح WindowSWF می گویند .
خوب حالا دیگه تابلو شد که چرا بهشون WindowSWF می گویند چون در منوی Window فلش قرار می گیرند ...
ضمنا WindowSWF ها نوعی از Extension های برنامه Macromedia Flash حساب می شوند ...
تا بعد ... |
|