سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |  عضویت / ورود


محب
توسط محب در مورخه : چهارشنبه، 8 خرداد، 1392

سلام.



من خودم تو فکر راه اندازی فروشگاه بودم و این مطالبتون خیلی مفید بود. ممنون بابت این مطالب. خوبیش این بود که ایرانی بود نه ترجمه. آخه دقت کردم خیلیا میرن مثلا در مورد تجارت الکترونیکی مطالب خارجی رو ترجمه میکنن و یادشون میره که توی ایران اون متودها و قوانین کار نمیده چون هم مردم ما فرهنگ متفاوتی با جهان دارن و هم سیستم پست واقعاً افتضاحی داریم(پست باید خدمتگذار باشه که متاسفانه با حمالی اشتباه میگیرن و اون کارا که گفتید رو میکنن)



یه سری مطلب هم من میخواستم بگم که البته اعتقاد خودمه و میخواستم توی فروشگاهم استفاده کنم.

جدا از اینکه ما چه توقعی از خریدار داریم خودمون هم باید اولویت اولمون مشتری باشه. مثلاً من خودم خیلی از فروشگاه های اینترنتی خرید میکنم و هیچ مشکلی هم نداشتم و همیشه پیگیری میکنم ولی خیلی از اوقات این فروشگاه ها بودن(حتی اون معروفهاش) که مشتری رو اذیت میکردن.

مهمترین نکته اینه که درسته که همه توی این مملکت دروغ میگن ولی نباید انصاف رو از یاد ببریم. با ارسال محصولات معیوب و بی کیفیت نباید زمینه مشکلات و دلخوری رو به وجود بیاریم. بدترین حالت برای مشتری اینه که بعد از اینکه محصول رو میگیره( که میدونید در واقع اول پول رو میده بعد تحویل میگیره چون پستی منتظر نمیمونه ببینه یارو خوشش اومده یا نه) ببینه که اون چیزی که میخواسته نیست.



یه نکته مهم در مورد شماره های پشتیبانی سایت خواهشاً حتما از شماره های ثابت و موبایل دائم استفاده کنید. شماره های ایرانسل به اعتقاد خود بنده مال آدم کاسب نیست و حتماً ریگی به کفشش داره (کلاً اعتباری مال کاسب نیست)



توی اطلاعات محصول حتماً عکس از خود محصول به صورت طبیعی بزارید نه عکسهای فانتزی و در مورد اصالت محصول حقیقت رو بگبد. هیچ محصول اصلی در هیچ فروشگاه اینترنتی در ایران به فروش نمیره و همگی اصل چین هستند پس مشتری رو احمق فرض نکنید و در مورد اصالت محصول حقیقت رو بگید.مثلاً طرف زده عینک اصل پلیس 20 تومان. به نظر شما ممکنه؟ حتی توی تعداد هم این قیمت غیر ممکنه.



در مورد قیمت ها حتما این مسئله رو مد نظر بگیرید که فروشگاه اینترنتی هزینه های مغازه رو نداره پس نباید قیمتش با بازار یکی باشه و باید قیمتش کمتر باشه.

مثلاً طرف برداشته یه نرم افزار 500 مگی رو زده روی دی وی دی و قیمت زده 5700 تازه با هزینه پست در میاد خدا تومن که طرف میره از یه مغازه میخره محترمانه تر هم هست.



در خرید محصولاتتون برای فروشگاه سعی کنید به منابع مراجعه کنید نه به دلال ها مثلاً نرید از مغازه توی شهرتون یه محصول رو بخرید بعد بیان خودتون یه درصدی بکشید روش و بزاریدش توی فروشگاه. (فروشگاه اینترنتی باید قیمتی پایین تر از بازار داشته باشه)



برای قیمت حتماً(حتی توی این بازار) مبلغی رو مد نظر بگیرید.(هر روز عوضش کنید) بیشتر مشتریها مثل خودم به کسی که قیمت محصولاتش رو با گزینه تماس بگیرید عوض کرده هیچ موقع تماس نمیگیرن و حتی خود صاحب فروشگاه فقط نوشته و کلا از جواب دادن بدش میاد مخصوصاً اینکه به احتمال 99 درصد کسانی که زنگ میزنن هم فقط قیمت میخوان و نباید توقع داشته باشید که خرید کنن پس نباید عصبانی باشید چون خودتون نوشتید تماس بگیرید.



محصولی رو که ندارید برای فروش نزارید و بعد بنویسید موجود نیست. کار احمقانه ایه چون مشتری وقتی ببینه همش زدید موجود نیست میگه این بابا از این فروشگاه های الکیه که هزینه نکرده حتی جنسش رو جور کنه و حتماًسرش به کار دیگه ای مشغوله.( خودتون رو شبیه به درمونده ها جا نزنید. اگر نمیتونید ریسک کنید ببندینش)



نکته آخر اینکه اگر مسئولیت پذیر نیستید فروشگاه نزنید و خرابکاری کنید و به اعتماد جامعه خیانت کنید. تاوانش رو کسان دیگری میدن.



فعلاً همینا تو ذهنم بود البته نمیگم که درستن. خود دانید.

بازم از مطالبتون ممنونم




[ ارسال جوابیه | شاخه اصلی ]
News ©